Maandag 8 auguustus 2016 - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu Maandag 8 auguustus 2016 - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu

Maandag 8 auguustus 2016

Door: WiAnRoJu

Blijf op de hoogte en volg WiAnRoJu

08 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Addo

Vanochtend lekker ontbijtje op na onze eerste overnachting in Port Elizabeth. Vervolgens zijn we gaan rijden naar Addo Elephant Park.
Rond tien uur kwamen we aan bij Addo. Even ingechecked en water gekocht in de shop, daarna meteen het park in met de huurauto om wild te spotten. We hebben weer van alles gezien zoals natuurlijk olifanten maar ook buffels, zebra's en de onvermijdelijke kudu :)
Uiteraard ook diverse bijzonder vogels gezien. De dieren zijn hier in grote getale aanwezig, soms wel een hele kudde tegelijk en enorm dichtbij! Zo stonden wij op ongeveer vijf meter afstand te kijken naar een etende olifant, hartstikke mooi, totdat deze olifant besloot dat hij wel een stukje wilde lopen en recht op onze auto af kwam. Achteruit was geen optie want daar stond een andere auto vlak achter en opzij kon ook niet, enerzijds een andere auto, anderzijds een hoge berm. Dit waren spannende minuten.....gelukkig had de olifant geen belangstelling voor ons en liep rakelings langs onze auto de woestenij weer in, pffft. Inmiddels zitten we in ons nachtverblijf op het park en gaan we zo dadelijk een lekker hapje eten in het restaurant. Morgen op tijd weer op, 250 kilometer te gaan naar onze volgende bestemming.

• 08 Augustus 2016 - 18:33

Rianne:

Wow, wat een avontuur. Begrijpelijk dat je daar van schrikt.

• 09 Augustus 2016 - 10:28

Pa En Ma:

zo , die olifant stond echt dichtbij. Ik zou in paniek geraakt zijn poeh poeh....