Zaterdag 6 augustus 2016 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu Zaterdag 6 augustus 2016 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu

Zaterdag 6 augustus 2016

Door: WiAnRoJu

Blijf op de hoogte en volg WiAnRoJu

06 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Gisteren 5 augustus zijn we naar Pilgrims Rest geweest. (dat was een stuk minder gevaarlijk, ma). Pilgrims Rest is een oud mijnwerkersstadje dat in 1976 in ere is hersteld en nu als een soort openluchtmuseum kan worden gezien. In de nabijheid van het stadje werd omstreeks 1873 voor het eerst goud ontdekt en binnen korte tijd waren er 1500 "gravers" goud aan het graven in uiteindelijk 4000 mijnen in en om Pelgrims Rest.
Uiteraard ware er eerst alleen kampen, echter omdat dat in het gebied veel goud werd gevonden, was er eind negentiende eeuw een echt stadje met vaste gebouwen ontstaan.
Ontzettend leuk om hier rond te kijken en te zien hoe het er hier vroeger moet zijn geweest.

Vandaag gaan we de spullen pakken (Romy gaat straks nog wel een Safari te paard doen) en morgen vliegen we naar Port Elizabeth, het volgende verslag zal dus waarschijnlijk even op zich laten wachten.
We hopen er maandag weer te zijn.

• 06 Augustus 2016 - 09:37

Rianne:

Wat een leerzaam verslag :)
    De foto's zien er weer keuk uit. Vooral van jullie. Blije gezichten. Romy veel rijplezier. Goede reis naar de volgende stop.
    X

• 06 Augustus 2016 - 09:38

Rianne:

Wat een leerzaam verslag :)
    X

• 06 Augustus 2016 - 14:33

Mama Muijs:

Dit komt me bekend voor .zijn hier met papa,oom cor en tante beb ook geweest. Wat genieten jullie! Nog de helft van de reis te gaan.Er is nog veel moois te zien. Liefs Mama.