Dinsdag 2 augustus 2016 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu Dinsdag 2 augustus 2016 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu

Dinsdag 2 augustus 2016

Door: WiAnRoJu

Blijf op de hoogte en volg WiAnRoJu

02 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vanmorgen weer om half vijf opgestaan om wederom naar het Krugerpark te gaan. Vooralsnog hadden we daar nog maar 2 van de Big 5 gezien. (De buffel en de olifant). Zondag zijn we richting het noorden gereden en vandaag zuidwaarts. Vandaag begonnen we goed en hadden na een half uur in het park al een luipaard vlak achter onze auto.
Na ongeveer 2 uur hadden we ook de leeuw te pakken en hoefden we alleen nog op zoek naar de Neushoorn. Helaas zijn we die niet meer tegen gekomen en moeten we volgend jaar dus maar terug om verder te zoeken (-; .
Overigens was het wel bijzonder, want het (jacht)luipaard die volgens iedereen moeilijk te spotten is zijn we vandaag wel 4 keer tegen gekomen.
Tussen de middag lekker gegeten in kamp Skukuza en vervolgens verder gereden naar de uitgang bij Hazyview. Hiervandaan was het nog anderhalf uur naar Hoedspruit, maar wel een leuke weg door het voor een groot deel bewoonde Afrikaanse landschap. Het is bijzonder om te zien hoe druk het is tussen 17.00 uur en 18.00 uur, omdat iedereen dan van zijn werk of school naar huis gaat. Pickups vol met mensen in de bakken achterop (soms wel een stuk of twintig..) en tientallen mensen die langs de weg naar huis lopen of bij een bushalte staan te wachten. Op de wegen waar deze mensen langs lopen is een maximum snelheid toegestaan van 100 per uur maar de mensen, koeien, apen en varkentjes trekken zich daar niets van aan. Op de een of andere manier schijnt dit altijd goed te gaan want we hebben gelukkig nog geen ongelukken gezien.

• 03 Augustus 2016 - 09:54

Moira:

Weer heel gaaf om te lezen. Jullie zien prachtige dingen.
    Wat grappig om te zien dat het in die landen zo anders werkt, vooral
    op het gebied van veiligheid haha!!!

Geniet lekker van al het moois!!!

Xxx