Donderdag 11 augustus 2016 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu Donderdag 11 augustus 2016 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van WiAnRoJu Muijs - WaarBenJij.nu

Donderdag 11 augustus 2016

Door: WiAnRoJu

Blijf op de hoogte en volg WiAnRoJu

12 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Knysna

Wederom vroeg opgestaan (ik kan me niet herinneren dat we ooit een vakantie hebben gehad, waarin we om uiterlijk 21:00 uur in bed lagen en er elke ochtend weer vroeg uit waren), heerlijk ontbeten en op pad gegaan om walvissen te spotten. Vooraf kregen we te horen dat het de hele week al gelukt was om walvissen te vinden en ook wij hadden geluk om op ca. 20 meter van de walvissen te komen. Helaas is het wel lastig gebleken om goede foto`s te maken op de golven en ook nog eens goed te timen. We hebben 2 soorten van heel dichtbij gezien, waarvan 1 vanaf Antarctica ca. 7000 km aflegt (met 7 km/uur) en 1 die het hele jaar rond de kaap te vinden is. Helemaal geweldig om van zo dichtbij zo`n geweldige grote vis te kunnen zien. Daarnaast hebben we ook diverse zeehonden gezien, die vlak bij de boot uit het water sprongen. De boottocht op zich was al geweldig, met een grote speedboot met 2 keer 200 pk over de branding en de oceaan.
Daarna doorgereden naar Swellendam voor wederom een overnachting.